De allra bästa sätten du kan sluta röka


De flesta vet hur ohälsosam rökning är och fortsätter att röka ändå. Rökningstoppning är mycket lättare sagt än genomförd. Men en person som är verkligen engagerad kommer i slutändan att lyckas.

10 minuter

TIPS! Att utveckla en ärlig lista över rökare och nackdelarna med att röka kan hjälpa dig att uppnå ditt mål att sluta rökning. När du går igenom den taktila erfarenheten och fysiska handlingar skrivs ditt psykologiska perspektiv ofta i processen.

När du känner en överväldigande önskan att röka, använd fördröjning taktiken. Berätta för dig själv att du väntar 10 minuter och sedan hitta ett sätt att distrahera dig själv för den tidsperioden. Vanligtvis, efter de 10 minuterna har gått, kommer varje begär att ha gått bort. Om så inte är fallet, upprepa det steget så många gånger som nödvändigt.

Tala med din läkare om du har svårigheter att sparka din rökvanor på egen hand. Vissa mediciner kan göra det lättare att sluta röka. Din läkare kan också ha andra resurser till hands, till exempel supportgrupper och gratisnummer, där du kan diskutera din kamp.

Nikotinutbyte

TIPS! När du känner lusten att röka, försök att skjuta upp din cigarett så länge som möjligt. Till exempel, kräva att du tar en lång promenad innan du ger in och har en rök.

Använd en av de många nikotinbyteslösningarna på marknaden idag. Nikotinavdrag orsakar flera obehagliga psykiska symptom, inklusive rastlöshet, irritabilitet, depression och frustration. Dessa begär kan överväldiga vissa människor. Att använda en nikotinbytesbehandling hjälper dig att kämpa mot frestelsen. Studier har visat att personer som använder någon typ av nikotinersättningsprodukt är dubbelt så troliga att de slutar röka. Var försiktig för att undvika att använda dessa produkter kommer du fortfarande att röka.

När du försöker sluta röka, måste du undvika de särskilda triggarna som får dig att röka. Om du alltid brukade röka medan du läser en bok, kan du behöva lägga din bok tillfälligt tills du har brutit din rökvanor. Försök hitta någon typ av distraktion som kommer att fungera som ersättare.

Försök inte sluta röka utan stöd. Sök uppmuntran från vänner och familj – låt dem veta att du försöker sluta och låta dem hjälpa dig. Att gå med i en supportgrupp kan också vara en stor hjälp. Att prata med dem som delar samma upplevelse kan hjälpa dig genom processen.

TIPS! Ta din resa en dag i taget. Att bryta vanan är en process; det händer inte över natten.

Om du slutar röka förbättrar du inte bara din egen hälsa utan hälsan hos dem som är nära dig. Secondhand rök orsakar lungsjukdomar, cancer och andra hälsoproblem för alla runt omkring dig. Genom att sluta röka minskar du dina käraas exponering för detta farliga ämne och förbättrar kvaliteten på den luft som de andas. När du slutar förbättrar du inte bara din egen hälsa utan också hälsan för de människor som bor med dig.

Du borde hitta en väg att hålla din motivation tydligt i sikte och i åtanke hela tiden. Kanske lägger inspirerande tecken på din vägg, eller att ha smycken som påminner dig om dina ansträngningar kommer att hjälpa till. Hur som helst kan du hitta den här visuella påminnelsen som är användbar i ansiktet av frestelse och begär senare.

Ställ bara "nej" på cigaretter och rökfri tobak. Det är lätt att berätta för sig att en cigarett kommer att bli bra, men det kan ångra allt ditt engagemang och hårt arbete, och det är verkligen inte värt det på lång sikt. Förstå att även en cigarett kan förstöra dina avslutande planer.

TIPS! Gör ett gym medlemskap del av din avslutande plan. Din hälsa kommer att förbättras och ännu viktigare kommer du att ge dig själv något istället för att röka för att uppta din tid.

Såsom har diskuterats i den här artikeln kan du sparka röken vana om du ärligt tillämpar dig själv. Du måste hålla upp din engagemangsnivå och fortsätta med de hälsosamma förändringarna du gör. Att göra detta och använda råd från denna artikel kan du sluta röka på nolltid.



Source link