Ge upp rökning idag med detta bra råd


Att sluta röka är svårt, men det är inte omöjligt. Vidare finns det ingen enda strategi som garanteras att fungera för alla. Du kommer att behöva göra din forskning och ta reda på vilka metoder som fungerar för dig. Användning av denna information kan göra att du slutar enkelt och framgångsrikt.

Du bör överväga hypnos om du behöver hjälp med att sluta röka. Många rökare har haft en bra framgång med hjälp av en licensierad hypnotisör. När du är placerad i en djup trance, kommer hypnotisören att ge dig positiva bekräftelser som förblir inbäddade i ditt minne. Denna hypnos kommer att berätta för din hjärna att rökning inte är tilltalande, vilket hjälper dig att undvika trängsel att röka.

TIPS! För att bli mer framgångsrik när du slutar röka, försök skriva nackdelarna och proffsen att sluta. Att skriva ut fördelarna kan hjälpa till att belysa fördelarna med den åtgärd du tar.

När du bestämmer dig för att sluta röka, berätta för din familj och dina vänner. Om du låter de omkring dig veta om din avsikt att sluta, kommer de att kunna motivera dig och hålla dig borta från någon frestelse. Det här stödet kan vara det extra tryck som du behöver för att vara starkt när du slutar.

Kom med din egen personliga plan för att sluta. Ta dig tid att anpassa din lista som ett sätt att sluta röka mer effektivt. Alla har en unik stil som hjälper dem att uppnå sina mål. Du måste göra vad som fungerar för dig. Utarbetande av en personlig lista hjälper dig att uppnå detta.

Fördröjningstaktiken är ett effektivt sätt att hantera överväldigande begär. Om du gör något annat och sedan omvärderar dina känslor efter några minuter kommer du att upptäcka att det värsta av begäret är borta. Upprepa detta steg upprepade gånger om du behöver.

TIPS! Om traditionella metoder inte har fungerat, överväga hypnos. Många har funnit framgång med professionella hypnotisörer.

Rådgör med din läkare eller en specialist som hjälper dig att få den hjälp som du behöver för att lyckas. Det finns ett växande antal medicinska hjälpmedel, som antidepressiva medel, som kan hjälpa dig att sluta med mycket mindre obehag. Din läkare kan förmodligen också erbjuda information om hotlines, supportgrupper och andra resurser som ökar sannolikheten för att du kommer att kunna sluta.

Nikotinutbyte

Du kanske vill titta på terapi för att hjälpa till med nikotinersättning . Många känner sig deprimerad, frustrerad eller rastlös när de drar sig från nikotin. De begär som du känner för nikotin kan vara okontrollerbara. Terapier som nikotinbytebehandling kan vara till hjälp. Du får dubbelt så mycket chans att sluta röka om du använder tillförlitliga nikotinplåster, pastiller eller tuggummi. Använd dock inte dessa produkter om du fortfarande röker.

TIPS! Skapa en träningsplan eller ett träningsprogram som hjälper till att fylla tomrummet som lämnas av cigaretter. Du kan uppleva stor stressavlastning genom träning.

Innan du börjar röka, är det viktigt att du är säker på att du kan vara motiverad och engagerad. Många människor brukar misslyckas med att sluta på grund av att de inte har rätt inställning och de tenderar att ge upp sig enkelt. Hjälp dig att vara motiverad genom att komma ihåg allt som orsakade att du vill sluta och skriva ner dem för att hålla dem på ditt sinne.

Sluta röka

De flesta tycker att det är svårt att sluta röka och vad som fungerar för en rökare kanske inte fungera för en annan. Det är dock möjligt att sluta röka. Du kan hitta framgång när du använder en kombination av tips som de i artikeln ovan, tillsammans med någon motivation och support. Ge dem ett försök och du kan bli positivt överraskad.



Source link