Letar efter sätt att sluta röka? Idéer du kan använda


Alla har goda avsikter att sluta röka, men aldrig följa igenom. Använd de tips du har läst här för att sluta röka snabbt. Använd kunskapen i den här artikeln för att hjälpa dig att verkligen kunna sluta för alltid.

Låt din familj och vänner komma in på hemligheten att du planerar att sluta röka . När du berättar för dessa människor har du slutat, de kan göra saker för att hjälpa dig att vara motiverad och behålla frestelsen borta. Detta kan eventuellt vara det extra tryck som du behöver hålla dig på spår med din avslutande plan.

Om du bestämmer dig för att sluta röka, försök hypnos. Många rökare har haft en bra framgång med hjälp av en licensierad hypnotisör. Hypnotisten kommer att försörja dig med positiv förstärkning medan du är i djup trance. När du äntligen vaknar kan cigaretter inte ha samma lock som de gör nu, vilket gör att du får större chans att lyckas.

Tips! Ta mycket vila när du försöker sluta röka. Personer som går och lägger sig på en sen timme har ofta mer begär för en cigarett.

Om du vill sluta röka för alltid, ta saker en dag i taget. Fokusera på att ge upp cigaretter för dagen utan att röka. Du kan alltid sätta fler långsiktiga mål som går bra in i framtiden så fort du känner dig bekväm med åtagandet att sluta.

Genom att berätta för dig själv att vänta i 10 minuter, kommer du vanligtvis att undvika begäret. Om detta inte händer genast bör du fortsätta försöka.

Din primärvårdspersonal kan vara en bra resurs om du inte kan sluta när alla andra strategier misslyckas. Det finns ett växande antal medicinska hjälpmedel, inklusive vissa antidepressiva medel, vilket hjälper till att sluta mycket lättare.

Din läkare kan hjälpa dig att sluta röka om du inte kan göra det själv. Receptbelagda läkemedel kan göra att sluta röka lättare att hantera. De är inte för alla, så denna diskussion bör också inkludera din detaljerade medicinska historia. Din läkare kan förmodligen också styra dig mot andra resurser, till exempel supportgrupper eller hotlines, som kan hjälpa dig att sluta för gott.

TIPS! Nikotinersättningsterapi är ett bra alternativ. Många känner sig deprimerad, frustrerad eller rastlös när de drar sig tillbaka från nikotin.

Om du till exempel tyckt om att röka i ditt fordon eller läser en bok, slutet på en måltid eller kör, eller gå till ett annat rum för att prata så att du inte tänker på att tända en cigarett. Försök hitta någon typ av ämne.

En strategi för att hjälpa dig att sluta röka är att byta till ett märke av cigaretter. Överväg att byta till ett varumärke som du inte tycker om. Rök inte en större mängd om du andas in dem. Det kan hända att det här gör cigaretterna obehagliga och hjälper dig att sparka din vana.

Minska antalet cigaretter du röker lite varje dag. Det här är en bra utgångspunkt för din resa för att sluta röka. Vänta en timme eller mer för att få din första cigarett på morgonen. Du kan också försöka bara röka en halv cigarett helt och hållet för att minska rökning.

En av nycklarna för att sluta för gott undviker de saker som får dig att röka. Till exempel, om dina triggers inkluderar rökning under körning, slutet på en måltid eller körning, försök hitta alternativ till cigaretten för att ersätta dem. Försök att använda andra saker för att distrahera dina tankar, om du funderar på att röka.

Håll listan någonstans där du kommer att märka det varje dag. Detta kan bara hjälpa till att hålla dig styrka under svaghetstiden.

Planera för att hantera stressiga situationer. Många rökare används för att belysa en annan cigarett. Håll en back-up plan praktisk om plan A inte fungerar.

Det är ganska lätt att säga att du bara röker den här cigaretten, men ångra dig inte allt arbete och engagemang du lägger på. Håll dina mål och motivation i åtanke så att "bara en" kan göra mycket skada.

Kom på ett sätt att behålla din motivation genom att hålla det i åtanke och i sikte hela tiden. Några sätt att du kan göra här är att skicka dina skäl för att sluta på väggen på jobbet eller ha på dig smycken som påminner dig om varför du vill sluta. Dessa påminnelser ger dig den körning du behöver för att bekämpa frestelser.

Tips! Om du hoppas sluta röka, försök undvika situationer som skulle utlösa behovet av en cigarett. Är en rök del av din morgon eller kväll rutin? Hitta en ny rutin.

Att träna efter att du slutat röka blir lättare, så börja en vanlig träningsrutin så snart du slutar röka. Regelbunden motion kommer också att hjälpa dig att avvärja eventuell viktökning. De endorfiner som släppts under träningen kan uppfylla ditt humör och hjälpa dig att minska svårighetsgraden av abstinenssymptom.

Ta bort alla askor och tändare i ditt hem. Tvätta alla dina kläder och städa ditt hus för att avlägsna rökens lukt. Att göra detta kan se till att du röker från att utlösa ditt begär efter en cigarett.

Nu när du vet detta borde du få en bättre utsikt i livet. Detta händer när du inte känner för att röka längre. Detta är vägen för att bli friskare och ha en bättre livsstil under resten av ditt liv. Gör vad som krävs för att sluta röka idag och leva rökfritt under resten av ditt liv!

Använd "NOPE," a.k.a inte en puff någonsin för din mantra. Medan en snabb puff under dessa intensiva begär kanske inte verkar som en hemsk idé kan det störa hela din strategi och ställa dig tillbaka länge. Håll dina mål och motivation i åtanke så att du inte ger in och röker en cigarett.

Massor av människor vill förstå ämnet Array men vet inte vart man ska börja. Lyckligtvis har du hittat en artikel som har bra information för att komma igång. Nu är det dags att ta den kunskap du har fått och tillämpa den på ditt liv!



Source link