Sluta röka genom att använda dessa utmärkta idéer!


Rökning kan vara allvarligt skadlig för många aspekter av ditt liv. Det påverkar inte bara hur du luktar och känner, det påverkar också ditt utseende och kläder. Ännu viktigare, det kan påverka din hälsa. Studier har visat att praktiskt taget all skada du gör mot din kropp medan rökning är återgivbar om du slutar. Om du inte vet hur du kan sluta läser du denna artikel för att få tips om hur du gör det enklare.

För att öka sannolikheten för att du lyckas sluta röka, försök att sammanställa en lista på den positiva och negativa konsekvenser av att sluta. Genom att skriva ned dessa saker börjar du styra riktningen för din syn på att sluta. Det här kan ge din motivation att hålla fast vid den här gången, och det kan vara lättare eftersom du kanske är mer fokuserad att se den genom.

TIPS! Om du vill rösta om din röst, försök att sätta av det så länge som möjligt. Ta en kort promenad innan du ger dig tillåtelse att röka eller avsluta ett glas vatten.

Gör ditt avslutande försök så enkelt själv som du kan. Gå inte på den kalla kalkonvägen. Många som försöker sluta kommer att misslyckas med sitt första försök. Nikotin är så beroendeframkallande att en metod som terapi, plåstret eller medicinen rekommenderas. Dessa saker kommer att minska svårighetsgraden av dina initiala abstinenssymptom, vilket gör det lättare för dig att sluta röka.

Om du känner att du måste röka en cigarett, försök sedan avstänga din första så länge som möjligt. Ta en lång promenad, diska eller ta bort tvätten innan du tillåter dig att röka. Ibland ger dessa fördröjningstakter tillräckligt med tid för att begäret ska passera innan du någonsin lyser upp. Även om du sänker cigaretten i slutändan, har du åtminstone rökt en eller två mindre än du normalt skulle ha den dagen.

Se till att du går ett steg åt gången. Att sparka din vana för gott är inte en övernattning sak; Det är en långsiktig process. Låt dig inte oroa dig för vad som händer nästa vecka, nästa månad eller till och med nästa år. Ta en dag i taget. Fokusera på att komma igenom varje dag utan att röka så att du kan bygga en rökfri framtid.

TIPS! Tala med dig om du vill sluta röka. Det är möjligt att din läkare har resurser som du inte gör.

Om du skapar en avslutningsplan, var noga med att skriva en lista över alla sätt du kan ge upp för vana. Listupptagning i din avslutande ansträngning kommer att hjälpa mycket eftersom du skapar en källa till riktning. Vad som fungerar för någon annan kanske inte fungerar för dig. Det är användbart för dig att förstå exakt vad som fungerar bäst för dig. Att göra din egen lista kommer att uppnå detta.

Som med andra missbruk, närma sig varje dag utan en cigarett som en liten seger. Snarare än att fokusera på att aldrig ha en cigarett någonsin igen, koncentrera dig bara på att inte lysa upp idag. Med en kortare tidsram blir det en enklare mental och fysisk uppgift. När du har anpassat dig till tanken att du inte röker och känner dig mer självsäker kan du sedan titta på ett längre engagemang.

Om du försöker sluta röka, var noga med att få gott om vila. Att stanna upp sent kan höja trötthet, öka cravings för en cigarett. Sitter ensam på en sen natt får du också känna att du kan smyga en cigarett utan att göra någon besvikelse. Att få en full åtta timmars sömn varje natt gör att du kan behålla din motivation och din förmåga att bekämpa cigarettbehov.

TIPS! En strategi för att hjälpa dig att sluta röka är att göra en varumärkesbyta. Genom att byta till ett varumärke du inte gillar smaken av, kanske du inte vill ha en cigarett så ofta som tidigare.

Fördröjning taktiken är ett bra verktyg att använda när längtan efter en cigarett verkar överväldigande. Genom att påminna dig om att du kommer att återkomma dina känslor om tio minuter och hålla dig upptagen medan dessa minuter passerar kan du upptäcka att ditt begär har försvunnit inom den tiden. Om du inte gör det, fortsätt att upprepa det som du behöver.

Nikotiners ersättningsterapi

Nikotinersättningsterapi kan vara ett effektivt vapen när du bryter rökningens vana. Denna typ av terapi syftar till att minska symtomen på nikotinuttag, inklusive depression, rastlöshet och irritabilitet. Dessa begär kan överväldiga vissa människor. Nikotin-ersättningssystem hjälper dig att hantera begären. Studier har visat att personer som använder nikotinutbytesbehandling dubblar sin chans att lyckas. Det är väldigt farligt att röka vid användning av dessa produkter. För att skydda dig ska du undvika att röka om du använder nikotinbytebehandlingar.

TIPS! En mycket viktig faktor för att sluta röka är att ha en bra attityd och mycket motivation. Identifiera alla sätt på vilka ditt liv kommer att gynnas av att vara icke-rökare.

Att sluta röka är svårt, men det är värt det eftersom det kan dramatiskt öka kvaliteten på din hälsa, ditt sociala liv och ditt fysiska utseende. Du bör känna dig mer självsäker om du är beväpnad med tekniker som fungerar. Välj ett tips och försök det nu.



Source link